16 September 2011

Final exam is around the corner , but ...

Ahha , ni ada story gempak ni ! Banyak tips utk final exam yang na aku kongsikan ngan korang semua . Ahaha , antaranya ... Kita kena enjoy puas puas dulu , release tension semua then baru study .

Contoh :
Pada 15 September 2011 , seramai 13 siswa dan siswi dari Universiti Teknologi MARA Kampus Seri Iskandar telah meluangkan masa dengan bercuti di Pulau Pangkor . 12 pelajar terdiri daripada kos Sains Komputer manakala seorang lagi berada dalam bidang Perdagangan . Mereka sangat gembira , melalui suka duka bersama . Mereka merancang segalanya dengan sempurna sehari sebelum itu . Mereka menyewa 2 buah kereta Perodua Alza berwarna putih . Seperti yang dijanjikan , mereka berkumpul di pintu belakang pada jam 8.00 pagi . Tetapi , apa yang menghampakan peserta ialah planner bangun tidur lambat . Kesannya , planner dan seorang rakannya sampai di tempat berkumpul pada jam 8.20 pagi . Malang tidak berbau , penyewa kereta bangun tidur lagi lewat dan mereka memulakan perjalanan agak lambat dari yang dijangkakan iaitu pada jam 9.30 pagi .

Pada jam 11.00 pagi , mereka sampai di Pelabuhan Lumut . Mereka kemudiannya membeli tiket pergi balik , tambangnya cuma RM10.00 . Sementara menunggu feri ke Pulau Pangkor tiba , mereka membeli topi dan baju I LOVE PANGKOR . Tepat pada pukul 11.15 pagi , mereka semua menaiki feri ke Pulau Pangkor dan bermulalah perjalanan mereka . Di atas feri , mereka semua menjerit kegirangan kerana tersangatlah teruja . Mereka semua teruja mencari obor-obor di laut . Pemandangan dari atas feri pula tersangatlah cantik , subhanallah . Sesampainya di Pelabuhan Pulau Pangkor , mereka menyewa sebuah van bersama seorang pemandu untuk membawa mereka mengelilingi pulau . Van tersebut berwarna pink , anda perlu tahu itu . Destinasi pertama mereka menuju ke Kota Belanda , kota peninggalan sejarah . Kemudian , mereka dibawa ke sebuah restoran untuk makan tengahari .
Setelah makan tengahari , mereka dibawa ke destinasi yang ditunggu-tunggu iaitu ke pantai . Sesampainya di pantai , mereka menaiki bot untuk ke pulau seberang . Di sana , mereka bermandi-manda bersama-sama . Mereka terjumpa seekor ketam besar , timun laut , dan sebagainya . Hari tidak selalunya cerah , planner yang terbangun lewat pada awalnya tadi telah ditanam hidup-hidup oleh rakan-rakannya sebagai denda . Kasihan bukan ? Sudahlah ditanam hidup-hidup , mukanya diconteng pula . Mukanya yang suci bersih anggun menawan bertukar menjadi seekor dugong yang terdampar di tepi pantai tanpa dihiraukan oleh orang yang lalu-lalang di kawasan tersebut . Ini kisah benar , tiada yang benar melainkan yang benar .

Selepas puas bermandi-manda , mereka bersiap untuk kembali pulang ke rumah kedua mereka . Mereka menaiki feri pada jam 6.15 petang waktu Malaysia . Di atas feri , terlihat satu lagi pemandangan indah ciptaan Allah swt iaitu matahari terbenam , apa kata orang putih 'sunset' . MasyaAllah , pemandangan tersebuat memukau mereka semua dan menyebabkan mereka bertambah teruja . Tambahan pula , dengan adanya penemuan obor-obor yang besar oleh beberapa peserta yang mempunyai tahap penglihatan yang tajam .

Sesampainya di Pelabuhan Lumut , mereka menuju ke sebuah restoran . Mereka menempah nasi putih bersama tomyam , telur dadar , ikan siakap 3 rasa , dan sebagainya bersama jus oren sebagai juadah makan malam . Kemudian , mereka drive-thru di restoran makanan segera terkemuka , McDonald's .
Mereka sampai di UiTM pada jam 10.00 malam akibat tersesat di Lumut dan beberapa masalah yang tidak dapat dielakkan , kasihan bukan ? Akibatnya , nama mereka diambil di pondok pengawal .

Keseluruhannya , mereka amat berpuas hati dan seronok pada hari itu . Mereka sangat berterima kasih sesama sendiri . Mereka bercadang untuk bercuti bersama-sama lagi pada masa akan datang .


Thank you guys , you all are fucking awesome dude !
You all made my day , thanks a lot !

Credit to : Amir (driver) , Adib (driver) , Syazwan (abangah) , Mueiz , Naqiu , Iqbal , Azeera (kaklong) , Husna (kakngah) , ET (kakcik) , Umi (Ummi) , Bella , dan Que .
P/s : Guess who's the planner ? HAHA :DD

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Assalamualaikum!
Soalan atau komen yang murni je ye.