28 Julai 2012

Sentap ~

Assalamualaikum !
Hee , post kali ini bukan nak mengadu .
Nak meluahkan perasaan je hee .
:)

1. Geram & Sedih
     Orang ikhlas tau tulis pasal si dia dekat blog ni semalam . Yang mana ? Cuba scroll ke bawah and click 'older post' . Malas lahh layan korang -.-' Aku tulis dengan penuh senyuman tau , cewahh ~ Boleh pula dia kata saya poyo ? Saya ulang , dia kata saya POYOOO . Ee mana tak geram ni , haihh . Masa online dekat library semalam [kantoi] aku baca balik blog aku takut ada typo . Dah habis scroll sampai bawaaah , ternampak ada 1 comment . Okay tak expect pun orang akan baca dan meninggalkan comment di situ :3 . Mula-mula aku tak baca pun nama peng-comment tu . Aku terus tengok gambar and view profile . Eh kejap , gambar macam kenal . Laa Imam Muda ke ? Cehh -.-' Tapi sebenarnya macam sedih la jugaa sebab profile photo dia gambar dia dengan .... Tak apa , aku faham tapi hati ni nak jealous jugaa nak buat camana kan . Eh eh jangan risau , faham :) Dengan hati yang sentap kejap tu , baru aku baca comment tu . Laaaaaaagi sentap sebab dia kata aku poyoooo ! :( Ishh bukan nak pujuk ! Okay dia taktau pun aku sentap . Buat macam biasa je ye , heh kesian betul dekat aku . Pujuk hati sendiri , hmm . Next , pasal external hard disk dia . Haha kalau tak 'IKHMAL'S' but then aku tukar "IKHMALYN' , eh biarlah :p . Then masa dekat bazaar tu dia tanya 'Masa bila external aku tukar nama?' . Hee aku pun dengan serta merta buat muka comel . Then dia sambung , 'Tak apa dah tukar balik dah' . Okayy fine , nak manja-manja sikit pun tak boleh . Taknak pinjam hard disk kau dah ! :(

Hokayy blurr kan gambar tu , taknak tengok !

2. Terharu
     Sedang aku melayan perasaan dekat blog tu , tetiba cik Alya yang duduk sebelah aku panggil usha facebook dia . Dia tunjuk ada orang post dekat awek dia cam gini 'Assalamualaikum cinta ~' . Wahh lagi sedih hati aku ni sebab jealous -.-' Haha biasalah , women .. Lalala ~ Lepas tu baru aku tengok ada nama aku . Eh si dia post dekat aku camtu ? Hehe terus tak usha blog dah , online facebook terus . Buat apa nak sedihkan diri lagi kan , sedangkan ada je benda yang boleh buat aku happy ? Cee tu pun sebab dia baru tengok 7 Petala Cinta . Nanti nak suruh dia tengok Di Bawah Lindungan Ka'bah . Hee , terharu gila masa dekat library tu . Benda kecil macam tu pun boleh buat perempuan happy tau ? :p Sengih sorang-sorang aku dibuatnya :)
Err .. Hee ^-^

3. Terkejut
     Buat pertama kalinya , hari ni kami nak berbuka puasa sama-sama . So dia suruh keluar pukul 6 petang . Heh , lapar sangat ke apa pukul 6 petang dah keluar ? Dah pusing-pusing berapa kali dekat bazaar tu , last last dia je beli . Beli donut je pun -.-' . Masa tu 6 lebih dah kot , nak dekat pukul 7 . Then kitorang terus lah pergi Dewan Makan Indera Mulia . Haa satu-satunya DM yang membenarkan siswa dan siswi bergabung , meletup ! Haha , kebanyakan orang dating dekat DM ni lahh , penuh manjang . Bukan dari penghuni IM je , bahkan Indera Sakti , Cempaka Sari dan juga Pasir Salak . Heh , kadang-kadang aku penghuni IM sendiri pun tak berani pergi DM ni sebab penuh je . Heh -.-' Okay tapi kami tak dating pun yee anak-anak , kami berbuka puasa sama-sama je . Eh sama eh ? Tak kisah lah . Ishh . Sementara nak beli makanan berbuka tu , kitorang sembang sembang la kejap . Then kakcik aku call .

Kakcik : Balik ke tak ?
Me : Tak . Orang balik next week , kenapa ?
Kakcik : Laa ingatkan balik hari ni ? 
Me : Tak jadi lahh sebab kakngah balik Ipoh hari Ahad then balik Kajang balik Sabtu depan . Eh Kajang plak , Sepang !
Kakcik ; Yelah yelah okay bye .

Mana datang Kajang tu entah tak faham aku . Kakngah aku duduk Sepang kot , nasib kakcik tak perasan . Eh ? Actually Ikhmal ialah penduduk Kajang . Yes tahu , but mulut ni tersasul kan . -.-'

Okay sambung*

Dah pukul 7.15 camtu aku beratur la beli makanan dekat Selera 5 tu , then aku beli air untuk dia sekali . Tetiba je masa aku nak datang balik dekat meja tu ada jejaka-jejaka lain yang turut menyertai event berbuka puasa ni . Wahh , Perkampungan Hadhari dekat DM IM . :3 Walawehh terkejut gila aku -.-' Then daripada duduk depan aku , dia duduk sebelah aku . Dayah [awek Alep] duduk depan aku plak tapi dia datang lambat sikit . Kesimpulannya , aku berasa sangat segan dan malu sampai nak makan pun tak senang . Eh over gila . But seriously , yes ... Before tu dah rasa tak ada selera , plus keramaian dengan lelaki pula di situ . Okay saya faham situasi anda , tapi terkejut tetap terkejut . Haha . Sorry , cam diam je . Habis tersentak , terkaku , tergamam , ter .. apa lagi eh ? Bukan tak suka , okay je nak berbuka ramai-ramai dengan kawan dia tapi saya ni pemalu orangnya . Haihh -.- Akhirnya aku menjadi Si Tanggang di situ . Eh ? Jadi batu lah . And makan pun sikit je sebab rasa nak termuntah , tak boleh telan haha . Akibatnya pukul 8 malam lebih dah rasa lapar gila . Kesian , boleh masuk Bersamamu TV3 kot . Lol . Tak apalah , si dia pun happy je time tu . Maklumlah first time berbuka sama-sama , sekali dengan kawan dia plak tu kan . Aku pun turut happy ye melihat kau senyum dan ketawa di samping sahabat-sahabat kau :) Senyum je tau , jangan biar senyuman tu pudar di bibir anda walaupun sesaat . Okay aku ni dah kenapa wehh ?

Dah gila kot -.-
 
At last , aku jadi tak ada perasaan sebab dah sentap , sedih tetiba happy dan terharu tu datang dan bercampur . So , cam orang tak ada perasaan je aku ni jadinya . Sorry lahh ye , aku ni memang cepat terasa , cepat jealous , cepat sedih , cepat semua lah . Faham-faham lah , perempuan . Haa :( Lagi minta maaf jika saya ni over ke apa ke . Eh dah memang perasaan aku cam tu masa tu , nak buat camana . Biarlah aku merawat luka di hati ini sendiri .

Okaylah nak tidur , kejap lagi nak keluar yeayyy !
*Happy kan balik diri ni :)

Sekian saja luahan perasaan , assalamualaikum !


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Assalamualaikum!
Soalan atau komen yang murni je ye.